50’er skolefest juni 2016

Festlig 50’er fest

Fra den 13. til den 20. juni har eleverne i 4. og 5. klasse arbejdet med temaet ”Skolen, som den var i gamle dage” – “gamle dage” forstået som i slutningen af 1950’erne.

Der har været fokus på lærerrollen, undervisningsformer, disciplin m.m., og dagen startede også tidstypisk med, at eleverne stod på rækker og blev sendt ind af 1. læreren.

Den 20. juni var der temaaften, hvor vi indledte med indmarch og gymnastik. Herefter var der arbejdende værksteder, hvor forældrene kunne se elever på tværs af klasserne blive undervist i ”skolekøkken, håndarbejde, regning, dansk, geografi og gymnastik”.

Afslutningen på hele arrangementet var henlagt til hallen, hvor der blev danset til musik fra 50’erne. Der var sus i skørterne og ”Love me tender” og “Rock around the clock”. Helt til sidst dansede alle folkedansen ”Jenka”, hvor der var masser af smil.

Se de festlige billeder.