Førskole og indskoling i Cirkus Mascot

En rigtig cirkusoplevelse

Vi havde alle vores 250 børn fra førskole og indskoling med i cirkus i torsdags i Harridslev, hvor det lille Cirkus Mascot fra Nordjylland havde slået deres telt op for en dag. Skolen havde købt en forestilling fra kl. 13 til 15, så teltet var fyldt med kun vores børn.

Jubelen var ved at løfte teltdugen, da vi var vidne til en af de helt store cirkusoplevelser i Cirkus Mascot. Med popcorn i hånden og klovnen Clio, som gik rundt blandt os og lavede sjov, var vi helt klar til at opleve de mange forskellige numre i et nyt cirkustelt med den tætte autentiske cirkusstemning.

Vi blev undervejs præsenteret for tre numre med tre forskellige dyrearter – bl.a. hesten Amigo, der skulle spise på restaurant, papegøjer, der kunne løbe på løbehjul, charmerende hængebugsvin og endelig ni store hvide schweiziske hyrdehunde.

Vi tabte pusten, da cirkusprinsessen rullede på bakker med glas et lille bord, og da damen oppe under loftet roterede i ringe med hængende gardiner. Mange af vores drenge syntes, at drenge der kunne jonglere med ringe, var rigtigt seje.

En fantastisk oplevelse for os alle trods to timers koncentration på en hård bænk. Vi er nu så klar til at skabe vores eget cirkus til vores skolefest – I kan glæde jer!!

Se de mange billeder fra en dejlig oplevelse nedenfor.