Innovation og udvikling af brætspil i 4. og 5. klasserne

Emneuge med idegenerering, kreativitet og samarbejde

I vores emneuge på 4. og 5. årgang har eleverne arbejdet med brætspil og innovation. Grupperne har på tværs af årgangene skullet videreudvikle et ludospil og et spilkort til et helt nyt spil med egen æske og spilleregler. Afslutningsvis skulle de lave en pitch, der sammen med deres færdige spil blev vurderet af et dommerpanel.

Efter en uge med stor intensitet og kreativitet blev vinderen af “Årets Realskole Brætspil” kåret på scenen i Musikhuset. Dommerne var overvældede over, hvor gennemarbejdet alle spillene var, og hvor højt et niveau der var blevet arbejdet på hele processen igennem.

På finaledagen sluttede dagen med et brag af en disco-fest med balloner og glimmer i massevis og med et konstant fyldt dansegulv. Aftenens dansekonkurrence blev vundet af en super sej dansetrup fra 5.klasse.

En meget lærerig uge med udgangspunkt i analysearbejde, idegenerering og kreativitet. Hele limen i processen har dog været vores elevers evner og vilje til at samarbejde med hinanden.