Juleafslutning for 0. – 7. klasse

Traditionsrig afslutning

Efter julehygge og mundgodt i klasserne på skolen drog børn fra 0.til 7. klasse til kalenderårets sidste skolearrangement – den traditionelle juleafslutning i Sct. Peders Kirke.

Kirken blev hurtigt fyldt til sidste sæde af forventningsfulde børn. De mødte undervejs en veloplagt præst, som talte til børnene i øjenhøjde – uden at give køb på det højtidelige. Der var også det brusende orgel, salmer og musik – og hele julegudstjenesten blev flot rammet ind af dygtige elever, som spillede på fløjte, messing eller brugte deres flotte sangstemmer.

Afdelingsleder Susanne Ørsted bragte en julehilsen til børn, forældre og familie med ønske og håb om en god og afslappende ferie. Herefter kunne børnene rejse sig, og foran kirken blev der uddelt ”krammere” og ønsket kammerater, lærere og pædagoger en glædelig jul.

(Tekst og billeder: Carsten Lildal Hansen)