Prøv en skoledag – for kommende 0. klasser

50 glade børn prøvede at gå i skole

”Der sker en forunderlig forandring med børnene – et trylleri – ved at komme i skole. De vokser allerede 10 cm, første gang de træder over dørtrinnet til skolen. Pludselig kan de alt selv, og I skal som forældre huske, at hver gang i gør noget, barnet kunne have gjort, har I bremset deres udvikling en smule”.

Det var nogle af ordene, som forældrene lyttede til sidst på dagen til vores første arrangement for vores nye skolebørn, som starter til marts i førskoleforløbet.

Mens forældrene blev informeret om skolens værdier og mål i Musikhuset, hyggede børnene sig sammen i børnehaveklasserne, hvor de første relationer mellem børnene blev skabt. Som en glad pige sagde til sin mor, da hun blev hentet: ”Hvor mange veninder kan man have. Jeg har allerede fået tre i dag”.

Foruden legetimen bød eftermiddagen også på fagligt udfordrende skoleaktiviteter, frikvarter med hjemmebagte boller og lune snegle, og ”bamsekast” udenfor i aktivitetstiden.

Op mødte 50 børn fyldt med meget høj energi, og hjem gik 50 meget trætte børn……at prøve at gå i skole kan være overvældende, for selv den sejeste 🙂