Randers ElitesportCollege vandt Eliterådsprisen

Sportsfest Randers 2016

Lørdag 28. januar afholdtes Randers’ store årlige sportsfest i Arena Randers, og Randers ElitesportsCollege modtog Eliterådets Pris. Det er en anerkendelse, der gives til en træner, leder, et hold, en forening eller organisation, som har gjort en bemærkelsesværdig indsats for talentudviklingen i Randers kommune.

Collegeleder Christian Møller modtog prisen på vegne af ElitesportsCollege, og Eliterådets formand, Lars Elkjær, sagde bl.a. i sin begrundelse for prisuddelingen:

“Randers ElitesportsCollege er indstillet til prisen for deres utrættelige arbejde igennem mange år med at skabe optimale rammer for unge idrætstalenter.

Randers ElitesportsCollege er et samarbejde mellem Randers Realskole  og Tradium, og skolerne har i de sidste 19 år arbejdet med sammenhængen mellem seriøs skolegang og elitesport. De sidste 9 år har det været under navnet Randers ElitesportsCollege, hvor elever fra 7. klasse og frem til ungdomsuddannelserne har nydt godt af skolernes store arbejde med at skabe optimale rammer. Det er et arbejde, der sker i tæt koordination med sportsklubberne, og der er bl.a. lavet fællesansættelser af trænere og lærere.

På det første billede ses fra venstre bestyrelsesformand for Tradium, Søren Sørensen, adm. direktør i Tradium, Lars Michael Madsen, collegeleder og udviklingschef på Randers Realskole, Christian Møller, anfører for VM-sølvpigerne i skolehåndbold, Stine Broløs, skoleleder på Randers Realskole, Hans Myhrmann samt økonomidirektør på Tradium, Pia West.

På andre billeder ses bl.a. VM-sølvpigerne (med træner Klaus Bøge), der blev hyldet af borgmester Claus Omann Jensen samt karateudøver Oliver Møller Jensen, der vandt talentprisen på baggrund af sin VM-titel tidligere på året.