Træning for 3.-6. kl. i samarbejde med Randers FC

I efterhånden mange år har Randers Realskole og Randers FC samarbejdet omkring morgentræning for de ældste elever i 7. til 10. klasse – et samarbejde, der er en del af Randers’ Team Danmark-aftale. Nu er der planlagt et nyt og spændende tiltag, hvor elever helt ned til 3. klasse får mulighed for at træne sammen umiddelbart efter skoletid.

Claus Stenum Jensen, der er ansvarlig for børne- og ungdomsfodbolden i Randers FC, bliver leder af projektet, der vil tage udgangspunkt i spændende teknisk træning, hvor legen med bolden, sjove øvelser, finter osv er vigtige elementer. Træningen har ikke et elitært sigte, og målgruppen er alle elever, piger og drenge, fra 3. til 6. klasse, der er glade for at spille fodbold.

På Randers Realskole er vi meget opmærksomme på den positive indflydelse bevægelse og motion har på elevernes trivsel og læring, og vi er glade for, at vi med dette nye tiltag igen får understreget, at vi er en aktiv sportsskole, der altid arbejder på at få motion og bevægelse knyttet til skolen.

Træningen er gratis og tilbydes således:

3. og 4. klasse: Hver tirsdag får eleverne tilbudt træning på Randers Realskoles kunstgræsbane fra kl. 13.45 til 15.00 (4. B træner torsdag kl. 14.30). Eleverne i 3. klasse kan efter træningen blive fulgt i SFO. Første træning bliver tirsdag den 19. september.

5. og 6. klasse: Træner hver torsdag på Randers Realskoles kunstgræsbane fra kl. 14.30 til 15.45. Første træning bliver torsdag den 21. september.

Der kan ikke bruges almindelige fodboldstøvler – kondisko er at foretrække.

Tilmelding via skolens intra senest fredag den 15. september.

For yderligere info kontakt Claus Stenum på csj@randersfc.dk eller udviklingschef Christian Møller på cm@randersrealskole.dk.