Til forsiden

DR-værten Jacob Riising hylder Randers Realskoles Daniel Vestergård Kristensen, Rikke Bruun Munk Andersen og Louise Helbo Kristiansen efter sejren i Skills Stafet. Foto: SkillsDenmark

Randers Realskole vandt Skills Stafet ved danmarksmesterskabet for håndværksfag.
Det var tre stolte 9. klasse elever, der kunne lade sig hylde som vindere af Skills Stafet, der er grundskolernes Danmarksmesterskab for håndværksfag. Daniel Vestergård Kristensen, Rikke Bruun Munk Andersen og Louise Helbo Kristiansen vandt over 50 andre folke- og privatskoler i konkurrencen, der blev afviklet i Aarhus.

Der skulle dystes i 4 discipliner ialt. Den første disciplin var at bygge en trappe i træ. "Der var nerver på, men alle slap igennem med alle fingre i behold, og dysten var meget lige”, siger projektleder på Tradium, Egon Dal, der har været mentor for eleverne fra 9. klasse.

Efter trappebyggeriet skulle der trækkes el-ledninger, hvorefter eleverne skulle piske to æggehvider, til de var helt stive. Der var Randers Realskole på hjemmebane og klart hurtigst af de fem finaledeltagere.

Sidste disciplin gik ud på at samle et puslespil med Skills-logoet - en nervepirrende dyst, der endte med sejr til Daniel, Rikke og Louise, der gennemførte og vandt konkurrencen tre sekunder hurtigere end eleverne fra Korup skole på Fyn.

Randers Realskole    Fabers Allé 3    8900 Randers C    Tel. 8712 3230    Fax 8712 3238    info@randers-realskole.dk