Til forsiden

Drengene fra Elitesportscollege vandt DM i skolefodbold efter en sejr på 4-0 over Oure
Finalekampen i DM i skolefodbold mellem Randers ElitesportsCollege og Idrætsskolerne i Oure blev spillet onsdag d. 26/5 2010 på Casa Arena i Horsens. Det var to taktiske og ikke mindst teknisk dygtige hold, der stod overfor hinanden i drengenes Skoleligafinale.

Allerede fra første fløjt flød spillet i fine formationer i de flotte superligarammer, som de 22 aktører klædte smukt. Efter et yderst jævnbyrdigt og tempofyldt første kvarter, uden nævneværdige målchancer, viste Oure tænder, men Marc Højland Jepsen i Randersmålet var en sikker sidste skanse, da Oskar Olsen forsøgte sig fra distancen.

Små tyve minutter var spillet da Randers efter et godt gennemspillet angreb i højresiden fik spillet bolden mod nærmeste målstolpe, hvor Mikkel Møller automatisk var søgt ind og smart sendte bolden forbi en sagesløs Ourekeeper.

Målet løste yderligere op for kampen, hvor flere kvalificerede forsøg til begge hold endte uden scoring, så Randers ElitesportsCollege kunne gå til pausen med en smal 1-0 føring i ryggen.

Anden halvleg var ikke ret gammel før stadionspeakeren lod superlativerne få frit løb, da han kårede Randers´ hurtige scoring til 2-0 til et af de bedste mål, der er scoret på CASA Arena, hvor de kommende Superligahelte fra AC Horsens regerer.

Kampens første målscorer Mikkel Møller brød et Oureangreb og satte sig opportunistisk igen-nem en skov af Oureforsvarere og diagonalt spillede en helt fri Nicklas Hagensen alene med målmanden. Hagensen kvitterede for afleveringen med en sikker afslutning, der tog brodden af fynboerne, som fik endnu et dødsstød, da Max Højlund midt i halvlegen øgede til 3-0.

Kampens bedste spiller, valgt af Skoleligaens turneringsudvalg, anfører Nicolai Poulsen, rundede en overbevisende midtbaneindsats af med sin scoring til 4-0.

En fortjent, men lidt for stor sejr til Randers Elitesports College, over et skuffet Ourehold, som fik knækket efter det hurtige Randersmål, men trods modgangen var med til at gøre finalen seværdig og en værdig afslutning på en god Skoleligasæson.

Referat: Danske Skoleidræt, Benjamin Jakobsen

Randers Realskole    Fabers Allé 3    8900 Randers C    Tel. 8712 3230    Fax 8712 3238    info@randers-realskole.dk