Til forsiden

Se billeder her

Elvis lever - for en dag - på Randers Realskole!

Inspireret af Randers’ nye turistattraktion, Graceland, stod torsdag d. 15. september i Elvis-feberens tegn for eleverne i 9. og 10. klasse på Randers Realskole. En fællesdag med temaet ”Elvis”.

Dagen igennem blev der øvet ”klassedanse” til de gode gamle Elvisnumre: ”Hound dog”, ”Jailhouse Rock” og ”Blue suede shoes”. Anført af professionelle dansere var dansene bygget op om en ”klasse-Elvis” udpeget af klassekammeraterne, og alle kæmpede ihærdigt med de svære trin med det ene formål: at vinde dansekonkurrencen senere på dagen.

Fællesdagen skulle afsluttes med den store Elvis-fest afholdt i hallen sidst på dagen. Og sikken fest! Eleverne mødte op udklædt i tøj afpasset Elvis-tiden. Og 14 Elvis’er var der – en fra hver klasse. Kunstige bakkenbarter, seje solbriller, sort hårfarve og gelé til håret var med til at skabe det rette Elvis-look.

Festen startede med den store dansekonkurrence. Fire skarpe dommere var på plads, og alle 14 klasser kæmpede om førstepladsen i de to kategorier: 9. og 10. klasse. Naturligvis skulle der også findes den bedste Elvis. Værdige vindere blev fundet og præmieret med et besøg på Graceland.

Derefter skulle der festes med dans til diskotek, indtagelse af burger og sodavand, popcorn og slush ice. Mange elever prøvede også kræfter med den hidsige rodeo-tyr opstillet til formålet. Endelig havde flotte amerikanerbiler fra ”American Road Rummers” indtaget skolegården og blev kulisser for fotos af de enkelte klasser. Bilerne var en 1959 Mercury, 1965 Ford Mustang, 1967 Chevrolet Impala SS og 1968 Pontiac Bonneville. En flot afslutning på en sej, sjov og festlig Elvis-dag!

Randers Realskole    Fabers Allé 3    8900 Randers C    Tel. 8712 3230    Fax 8712 3238    info@randers-realskole.dk