Til forsiden

I juni 3. plads i Istanbul. Nu nordisk mester i Grimstad i teknologidisciplinen.
Randers Realskoles/Randers Ungdomsskoles lego-robothold har igen deltaget i de skandinaviske mesterskaber i First Lego League. Holdet, der har lærer Erik Risbjerg i spidsen, vandt teknologidisciplinen ved finalestævnet i Grimstad i Norge. Det skete med rosende dommerkommentarer. "Stærk konstruktion og uovertruffen programmering", lød det blandt andet i dommernes vurdering.

Det er kun få måneder siden, at Eriks hold i kamp mod 60 hold fra 26 lande fra hele verden vandt en flot 3. plads ved finalen i Open European Championship i Istanbul.

Championprisen i Danmark - og videre til de internationale mesterskaber
Forud for de nordiske mesterskaber i  i Norge deltog "Eriks hold" i et stævne med 23 hold fra hele Midtjylland. Her vandt holdet for andet år i træk Championprisen for at være det hold, der samlet set præsterede bedst. De gode placeringer betyder, at drengene næste gang igen skal med til de internationale mesterskaber. Læs mere om robotkonkurrencen på www.hjernekraft.org

Randers Realskole    Fabers Allé 3    8900 Randers C    Tel. 8712 3230    Fax 8712 3238    info@randers-realskole.dk