Til forsiden

DM i skolehåndbold
Rammerne kunne næppe være bedre for et finalestævnestævne i Skoleligaen i Håndbold: Randers Elitesportscollege havde inviteret til ELRO Arena i Randers til finale-stævne for de fire bedste drenge- og fire bedste pigehold i Skoleligaen i Håndbold.

Med musik, speaker, tilskuere, trommer og ikke mindst god håndbold spillede man først semifinaler og bagefter finaler. I den sidste ende kunne både drenge og piger fra Randers Elitesport række pokal og arme i vejret som skoleliga-mestre.

Pigerne måtte dog kæmpe hårdt for det i deres finale, hvor Klintsøgaard bød på flot modstand. Kampen endte 21 - 20 til Randers-pigerne, der dermed gentog tidligere års triumfer i Skoleligaen. Kampens spillere var Julie Packert (Klintsøgaard) og Simone Kristiansen (Randers).

Stævnets bedste og mest spændende kamp var den ene semifinale hos drengene mellem Haslev Idrætsefterskole og Skyum Idrætsefterskole. Først måtte man ud i 5 minutters forlænget spilletid, og da resultatet her var 14-14, skulle der en straffekonkurrence til for at finde vinderen. Med 5-4 i straffekonkurrencen var Haslev efter en hård kamp klar til finalen.

Her var kræfterne dog tilsyneladende opbrugt, for Haslev-drengene kunne ikke yde Randers meget modstand, og kampen endte 30 - 16 til Randers. Hos drengene blev kampens spillere Jonas Christensen (Randers) og Anders Krichau (Haslev).

Randers Realskole    Fabers Allé 3    8900 Randers C    Tel. 8712 3230    Fax 8712 3238    info@randers-realskole.dk