Til forsiden

Randers HK og Randers Realskole forlænger samarbejdsaftale

Gitte Andersen bliver en central figur som en vigtig ambassadør for samarbejdet mellem Randers Realskole / Randers ElitesportsCollege og Randers HK.

Mange landsholdsspillere
Randers HK har de senere år været en af de helt store ”talentfabrikker” i Danmark. På såvel ungdomslandsholdene som seniorholdene har Randers været stærkt repræsenteret. Langt de fleste af de talenter er udviklet i samarbejde med Randers ElitesportsCollege, siger direktør Henrik Mortensen, Randers HK.

Gitte har været i skolesystemet i 6 år
Udviklingschef fra Randers Realskole, Hans Myhrmann, ser Gitte Andersen som en rigtig god rollemodel og frontfigur. ”Her har vi en lokal pige med en utrolig gejst og vinderinstinkt. Dette gælder både på og uden for banen. Som skoleelev har vi kendt Gitte som en super elev, der gennem de sidste 6 år har været tilknyttet først Randers Realskole og efterfølgende handelsskolen. Hun er en fantastisk repræsentant for vores skole og går til skolearbejde lige så seriøst og motiveret, som hun angriber på håndboldbanen. Selv i den lange skadesperiode Gitte pt er igennem, har vi oplevet, at hun på imponerende vis går til genoptræningen med stor viljestyrke. Derfor er vi stolte over, at vi i forbindelse med vores fortsatte samarbejde med Randers HK har Gitte som ambassadør.”

Baggrundsinformation:
Randers Realskole og Tradium (fusionen mellem Teknisk Skole og handelsskolen Minerva) står bag Randers ElitesportsCollege. Her er der mulighed for at kombinere elitesport, blandt andet håndbold, med seriøs skolegang. Fra 7. klasse og frem mod handelsgymnasiet kan man få elitesport på skoleskemaet.

Gitte Andersen er en god ambassadør
for Randers Realskole i samarbejdet med
Randers HK

Danmarks talentfabrik nr 1