1995. Børnehaveklasse og SFO

Start på indskolingen

Solveig Pleidrup var med til at starte indskolingen i august 1995. I denne video fortæller hun om hele forløbet og forberedelserne med at lave skole for de yngste årgange – en helt ny “børnekultur” skulle etableres. Hun fortæller også, at der var “højt til loftet” på skolen, og at Per Braae og den øvrige ledelse var visionære i deres tilgang til skolens udvikling.

“Det var daværende skolebestyrer Per Braae, der ansatte mig. Han sagde til mig ved ansættelsessamtalen, at jeg skulle skabe Danmarks bedste indskoling – og det gjorde jeg.”

Første børnehaveklasse i 1995 med en ung Solveig Pleidrup

I 1995 opretter skolen børnehaveklasse (der i 1997 bliver to-spors). Samtidig etableres en SFO, der får til huse i den tidligere pinsekirke på Nordostvej. Med en investering på 2,5, mio. kr til bygning og inventar er de rigtige rammer sat for en fuldt udbygget SFO med 80 børn, som dog først opnås efter 3,5 år. De spændende og utraditionelle bygninger danner den perfekte ramme om indskolingsbørnene.