2005. Fremsynet it-strategi

Kraftig satsning på it

I 2005 valgte skolen at satse kraftigt på hele it-området. Jacob Jensen blev ansat som it-chef, og der blev lavet en it-strategi og et it-system på skolen. Det er et særdeles driftssikkert system, som Randers Realskole selv har udviklet og også solgt til en række skoler over hele Danmark.

Fri adgang til alle programmer

Alle de programmer, eleverne skal bruge, findes på skolens eget it-system ”RRS-Adgang”. Når eleven med sin personlige kode har fået “RRS-Adgang”, overtager skolens it-system “styringen”, og eleverne får adgang til alle de nødvendige programmer. Det betyder også, at man som elev gemmer alt sit materiale på skolens server – og dermed har tilgang til det overalt, hvor man har adgang til internet.

Undervisningen bliver “smart”

Den moderne it har også haft en række pædagogiske følger – f.eks. anvendelsen af smartboards, hvor skolen i 2006 var blandt pioneerne på området. Til en pris på ca. 2,5 millioner kr. fik ca. 1/3 af skolen disse nye interaktive tavler også kaldet “smartboards” I dag har skolen 6. generation af disse – og i alle klasseværelser.