1977. Harbo stopper på skolen

1977 er året, hvor Johannes Harbo efter 37 år stopper som leder på skolen, som han er blevet synonym med i løbet af de næsten 4 årtier.

Harbo: Pædagogisk statsmand

I skolens årsskrift kalder redaktøren Wallberg (som kom til skolen i 1960) Harbo for en pædagogisk statsmand. Han skriver bl.a.: ”Harbo er en af de få mennesker, som jeg har mødt, der har virkelig format, – dette så vanskeligt forklarlige forhold, der bl.a. bunder i en rig menneskekundskab, en fast viljestyrke og samtidig en menneskelig varme bag de oftest bistert rynkede bryn…”

Svend Pedersen bliver ny skolebestyrer

Efter 35 år som lærer og viceinspektør bliver Svend Pedersen ny skolebestyrer. Per Braae bliver ny viceinspektør.

Beskåret udgave af medarbejderbillede fra 1952. Harbo er nr. 2 fra venstre forreste række, Svend Pedersen nr. 2 fra højre i bageste række. I adskillige år havde de haft et godt samarbejde som henholdsvis skolebestyrer og viceinspektør.