1987. Idrætshallen bliver en realitet

Svend Pedersen ved opførelsen af Randers Real Idrætshal – iøvrigt sammen med sin søn, Stig Pedersen, der senere sad i skolens bestyrelse i 8 år, heraf 5 år som formand i perioden 2003-2008. Se videointerview med Stig Pedersen.

Et vue ud over byggepladsen, hvor hallen er ved at blive opført.

I støbeskeen fra 1983

Tankerne om Idrætshallen havde været drøftet i nogle år, og med skolebestyrer Svend Pedersen i spidsen lykkedes det en støttegruppe bestående af forældrekredsen, tidligere elever, lærere, idrætsfolk, Randersborgere og firmaer at få indsamlet 1 million kr., som skulle bruges for at sætte projektet i gang. Skolen købte hjørnegrunden ved Fabers Allé og Ridehusvej af kommunen og lejer derefter grunden ud til Randers Real Idrætshal, der bliver en selvejende institution med Svend Pedersen som den første formand.

I 1987 bliver Randers Real Idrætshal en realitet

6. november 1987 bliver hallen officielt indviet med stor indvielsesfest.
Samme år startes skolens Idrætslinje med 46 elever første år.

Op mod 3.000 brugere om ugen

Siden indvielsen i 1987 er hallen blevet et moderne idrætscenter, der betjener op mod 3000 idrætsudøvere, dansere m.m. på ugentlig basis.