1949. Lejede lokaler Tøjhushavevej

Efter 1930’erne krise havde sat sit præg på skolen med nedgang i elevtallet forøgede skolen igen sit elevtal i løbet af 1940’erne.

Randers havde på daværende tidspunkt 3 privatskoler, og efter at Westrups Realskole lukkede i 1945, voksede Randers Realskoles andel af byens elevtal yderligere, og med 1940’ernes voksende børnetal fik skolen en forøget elevtilgang.

I 1949 havde skolen 332 elever og overtog den tidligere C. la Cours Skoles bygning på Tøjhushavevej for at få plads til det voksende antal elever. Stedet rummer i dag Randers Lilleskole.

I 1963 var den nye skole på Fabers Allé helt ombygget, og eleverne på Tøjhushavevej flyttede herefter også til den nye moderne skole. Se mere “1963: Den nye bygning indvies”