1993. To 4. klasser. Moderniseringer

En række forbedringer og nye lokaler

I 1993 laver skolen en række bygningsmæssige forbedringer. På trods af, at tilskuddet til de frie skoler i 1990 var blevet forringet, får hele den nye fløj udskiftet vinduer, der bliver lavet tre nye fysiklokaler med helt up to date faciliteter.

Derudover udbygges forhallen i hovedbygningen med en hall ud i gården med nyt indgangsparti med glastag og glasdøre. Endelig er der, som der skrives i årsskriftet, “specialopstillet 25 nye tekstbehandlingsanlæg i datarummet. Dyre, men nødvendige investeringer, så skolen er rustet til at imødekomme fremtidens krav til en velfungerende skole.”

4. klasser startes op med to klasser

Randers Realskole opretter to 4. klasser i det nye skoleår. Der har længe været stor interesse for at udvide med klassetrin “nedad” til de yngre årgange – som tidligere nævnt fordi skolen ikke længere er fælles skoleoverbygning for 13 omegnskommuner.

Børnehaveklasser fra 1995

Samtidig udtrykker Per Braae ønsket om at starte børnehaveklasser fra 1995. Store forandringer med bl.a. en nye folkeskolelov gør, at Randers Realskole skal have en udbygget grundskole i fremtiden. Det skal bl.a. sikre, at skolen ikke er sårbar, hvis antallet af 10. klasser pludselig skulle falde.

Billeder fra 1993. På det ene ser man det nye indgangsparti. Bagerst til højre skimter man både skolebestyrer Per Braae (med det hvide hår) og viceinspektør Karsten Pedersen helt ude til højre. På det andet fortæller årsskriftet samme år om nogle af de mange tiltag, der har fundet sted i årets løb.