8.A har samlet penge ind til Børnenes Kontor i Randers. De har arbejdet i landbruget, for forskellige virksomheder i Randers og i privatregi, og de er dermed med til at sikre, at børn i økonomisk udfordrede familier får julemad og en gave.

8.B, 8.H og 8.I har arbejdet med FANT, “Football of a new tomorrow”. De har samlet brugte sportssko ind og rejst penge til en håndboldbane i Sierra Leone. Josephine Touray, administrativ chef i FANT, skød projektet i gang med et oplæg for vores elever SE TIDLIGERE NYHED. Vi har også haft besøg af Alhaji Kamara fra RFC, som fortalte om sin opvækst i Sierra Leone. Eleverne har desuden haft møde på Teams med to unge håndboldspillere fra Sierra Leone, hvor de udvekslede erfaringer om alt fra skole, religion, traditioner og sport til fælles musiksmag. Eleverne har samlet penge ind ved at producere hjemmelavede armbånd, arbejde i haver, hjem og butikker, gøre rent, samle flasker ind og meget mere. Derudover har de pitchet FANTs budskab for nær og fjern, familier, venner og firmaer. Tak til de virksomheder, som gav os generøse, solide skub mod målet!

8.C fik samlet over 6.000 kr. ind til Venligboerne, ligesom skolen donerede 2 bærbare pc’er. Fra Venligboerne siger Sept Thaliuitzer: “Tak for støtten, det giver os mulighed for at støtte op til 10 familier yderligere. Samtidig siger vi tak til elever og lærere fra 8. C, der også har samlet vintertøj ind til Venligboerne”.

8.D havde med fokus på verdensmål 14 og 17 valgt at støtte havmiljøet – bl.a. ved konkret at indsamle 100 kg. havplast fra stranden i Nr. Lyngby. Her mødtes vi med en tidligere elev på Randers Realskole, Signe Simonsen, der har grundlagt organisationen “Race for Oceans”. I samarbejde med VestEvent havde Signe faciliteret en dag, der har printet sig ind i alle os, der deltog.

8.E har samlet ind til Kirkens Korshær ved at samle legetøj og andre effekter ind, ligesom eleverne har tilbudt deres arbejde i forskellige sammenhænge og derved fundet midler, de kunne give videre til de godgørende formål.

8.F og 8.G har arbejdet for at hjælpe “Giv Julen Mening”, som normalt afholder en stor fælles juleaften for ensomme og økonomisk ramte børnefamilier. I år er de pga. COVID-19 tvunget til at lave disse juleaftener i folks egne hjem, så de skal dele 25 komplette juleaftener ud, der kommer 135 mennesker til gode. Vi hjalp med at skaffe en masse ekstra gaver og pynt – og gjorde også reklame, så de blev støttet økonomisk.