Til forsiden

Engelsk i 0. - og 1. klasse
Vi har i år har lavet forsøg med introduktion af tidlig sprogstart, hvor engelsk er integreret i den øvrige undervisning. Forskning viser, at tidlig sprogstart skærper og forbedrer sproglig opmærksomhed, begrebsforståelse og intonation. Samtidig vil børnene turde meget mere inden for engelsk - de får større selvværd og vil ikke holde sig tilbage i de større klassers engelskundervisning.

Indlæring bl.a. gennem leg og sang
Små børn er auditivt stærke, og det kan vi fint udnytte på engelsk gennem remser, sange, rim og lege. Engelske sange, lege m.m. vil efter engelsklærerens introduktion gentages løbende også af de øvrige lærere på klassen. Det engelske input bliver stille og roligt indarbejdet som en del af kulturformidlingen, og langsomt bliver engelsk også til et brugssprog.

2-lærerordning
Forsøget med den tidlige sprogstart igangsatte vi efter et grundigt forarbejde og et kursusforløb med bl.a. studiebesøg. Samlet medfører dette forsøg, at vi fremadrettet sammen med dansk vil undervise eleverne i engelsk i hele indskolingen. Det vil ske med en to-lærerordning, der muliggør, at vi kan tilpasse undervisningen efter børnenes niveau og koncentrationsmuligheder. Vi kan også se, at med engelsk som en del af sprogforståelsen i de små klasser styrkes den sproglige opmærksomhed i ALLE fag, og dette skærper generelt børnenes sprogudvikling. Koncentration og fokus øges, og børnene bliver generelt stærkere til at kommunikere.

Klik og se billeder fra undervisningen:

free gallery lightboxby VisualLightBox.com v5.9

Randers Realskole    Fabers Allé 3    8900 Randers C    Tel. 8712 3230    Fax 8712 3238    info@randers-realskole.dk