Til forsiden

4. A vinder tegnekonkurrence i cykelkampagne

4. A på Randers Realskole blev én af de heldige vindere af Dansk Cyklistforbunds landsdækkende tegnekonkurrence om cykellygter og reflekser. Førstepræmien er en klassefest, som eleverne nu kan glæde sig til, fordi de i november deltog i kampagnen ”LYS PÅ med Ludvig”, der skal gøre børn mere synlige i trafikken ved at sætte fokus på cykellygter og reflekser.

”Vi har brugt kampagnen i flere forskellige fag. I natur- og tekniktimerne har eleverne målt lyslængder og batterikapacitet, og i dansktimerne har vi set film, spillet spil og løst opgaver om lygter og trafiksikkerhed,” forklarer 4. A´s klasselærer Birgit Andersen.

Eleverne har været meget optaget af kampagnen, og flere har fået skiftet cykellygter: ”Jeg vidste ikke, at der var kommet nye regler for, hvor langt en cykellygte skal kunne lyse. Derfor har jeg fået skiftet mine lygter, så de nu lyser længere,” siger Mathias Degn Larsen fra 4. A.

Tak til Maj-Britt Lykke Møller, Randers Kommune, for tekst- og billedoplæg

Randers Realskole    Fabers Allé 3    8900 Randers C    Tel. 8712 3230    Fax 8712 3238    info@randers-realskole.dk