Til forsiden
 
 
 

Randers Realskole er Danmarks største privatskole, og vi tilbyder skolegang fra børnehaveklasse til 10. skoleår. Vores værdigrundlag har fokus på den enkelte elevs udvikling og på solide værdier som gensidig respekt og høje krav til faglighed i undervisningen. Vi har en særdeles velfungerende skolefritidsordning med pladsgaranti og med et tæt samarbejde med klassens lærere. Herudover er vi kendt for en række sportslige, kreative og musiske fritidstilbud. Med mere end 140 år som levende skole har vi tradition for udvikling. Et sikkert afsæt for fremtiden.

 

Souschef søges

 

Medlem af direktionen - bl.a. med ansvar for personale
og medarbejderudvikling

Veldrevet og fremtidsorienteret virksomhed

Randers Realskole er en yderst veldrevet privatskole. Vi er en fremtidsorienteret virksomhed med styr på værdier, målsætninger og økonomi. I øjeblikket er vi bl.a. igang med en stor modernisering af skolen (  se billeder), - et af mange tiltag, der skal sikre vores position på uddannelseslandkortet også i fremtiden.

Som led i et ledelsesmæssigt generationsskifte skal den nye souschef indgå i et tæt samarbejde med skolelederen. En hovedopgave bliver at sikre, at vi også fremadrettet får udviklet optimale kompetencer og undervisningsmiljøer med afsæt i de unikke fysiske og organisatoriske rammer, vi har. Det er en profil, vi til stadighed skal forstærke og udbygge, da det er en afgørende del af vores forretningsgrundlag som privatskole og virksomhed!

Din baggrund? Perspektiver for stillingen...
Vi ved, hvor vi gerne vil hen, og hvilke opgaver, der skal løses. Der er dog IKKE tale om en traditionel viceinspektørstilling, men om en stilling som souschef i en virksomhed med god økonomi og mange udviklingsmuligheder. Du kan derfor have dit afsæt i mange forskellige brancher, virksomheder eller institutioner.

En væsentlig del af arbejdsopgaverne er således ikke bundet op på skolens daglige drift, men ligger i en selvstændig, initiativrig, udviklende, skabende, dynamisk … interaktion med- og udvikling af de ansattes kompetencer, selvforståelse, evne-, vilje- og lyst til samarbejde, udsyn, drive, etc. Denne opremsning af ord blot for at beskrive mål og retning for disse arbejdsopgaver.

Specielt i.f.t. lærergruppen er det afgørende både at fastholde og forny de gode og stærke pædagogiske kræfter, der allerede i dag er et af skolens mest væsentlige kendetegn – at igangsætte og vedligeholde en positiv og selvforstærkende ”produktudvikling”.

Personaleudvikling
Den rette person har fokus på personaleudvikling samt udvikling og implementering af medarbejderkompetencer. Skolen er i en stadig udvikling på alle områder; fx undergår skolen som nævnt en modernisering for omkring 30. mill. kr., der også i fremtiden skal være med til at sikre vores position på uddannelseslandkortet.

Når det nævnes her, er det fordi den kommende souschef som personaleansvarlig skal medvirke aktivt til udvikling og implementering af kompetencer og undervisningsmiljøer, der kan optimere samspillet mellem skolens ”software” (personale/undervisning) og dens ”hardware” (de fysiske og organisatoriske rammer, IT-muligheder m.m.).

Udadvendt i den daglige drift
Der vil selvfølgelig også indgå en række daglige driftsopgaver. Skolen har ca. 120 medarbejdere, og en overordnet strategi for- samt koordinering og udvikling af de mange årlige MUS-samtaler bliver i stigende grad væsentlig for udvikling af skolen. Ved siden af dette ligger mange ad hoc sparrings- og udviklingssamtaler, overvejelser vedr. ny skolereform - herunder implementering af nye arbejdstidsregler - medvirken til fagfordeling, budgetlægning og andre centrale opgaver for skoleåret.

Alle daglige driftsopgaver tilrettelægger vi ud fra dine konkrete kvalifikationer og erfaring, og selvfølgelig i samspil med den eksisterende ledergruppe. Udover daglig kontakt og dialog med lærere, elever og forældre vil den ny souschef også få en del ”udadvendte” opgaver i.f.t. skolens samarbejdsparter og interessenter i lokalområdet.

Medlem af 2-personers direktion
Randers Realskole arbejder som noget utraditionelt for skoleverdenen med en direktion. Læs evt. mere her   LINK. Arbejdsmæssigt betyder dette, at du indgår i et tæt og reelt teamsamarbejde med skolelederen. Du må derfor have interesse for- og lyst til at være på forkant med skoleudvikling i det politiske og sociologiske spændingsfelt, som skolen og andre privatskoler er i. Her foruden er det vigtigt, at du har viden om- og interesse for generelle områder som strategi, udvikling og økonomi. Selve det administrative område behøver ikke være din stærkeste side. Her har vi i administrationen i dag de kompetencer, vi har brug for. Men generel viden på det administrative område og specielt evnen til at medvirke med analyse/fortolkning i forhold til samme er til gengæld centralt.

Indkøringsperiode som led i generationsskifte
Da det er en helt ny og ansvarsfuld stilling på skolen, arbejder vi med en indkøringsperiode på nogle måneder, hvor du stille og roligt kan lære skolen, dine kolleger og arbejdsopgaver at kende. Det er vigtigt at få en god start, så du med afsæt i kendskab til kulturen og organisationen kan komme i gang med at opbygge arbejdsområdet, overtage arbejdsopgaver fra kolleger og sammen med den kommende leder planlægge det ny skoleår 2014-15.

Indkøringsperioden har vi planlagt til at foregå som en naturlig del af et igangsat generationsskifte, hvor skolens mangeårige leder Karsten Pedersen pr. august 2014 overlader roret til den ny ledelse. Læs mere om generationsskiftet:   LINK (pdf i nyt vindue)

Personlige egenskaber
Et succeskriterium er gode kommunikative færdigheder, en vis solid robusthed og det, man kalder en ”god udstråling”, så du kan ”samle folk”. Du må være ”relationsbevidst” og have empati, evnen til at lytte, så man føler, man bliver forstået. Disse egenskaber skal så igen være kombineret med modet til at træffe beslutninger, selv upopulære, og kunne føre dem ud i livet. Endelig må du være åben og ”bredsynet” samtidig med, at du kan holde et skarpt og snævert fokus.

Uddannelsesbaggrund
Som nævnt tidligere er der ikke tale om en viceinspektørstilling, og vi er meget åbne over for din uddannelses- og erfaringsmæssige baggrund. Det er dog vigtigt, at du er positivt indstillet over for lærerfaget og forstår dets store betydning – også i et større samfundsmæssigt perspektiv. Erfaring i ledelsessammenhæng og/eller decideret lederuddannelse er en fordel – men er ikke nødvendigvis afgørende. Vi er også åbne over for at tilbyde en lederuddannelse, hvis det skulle ønskes.

Ansættelse og lønforhold
Ansættelse pr. 1. januar 2014. Vi tilbyder en god og attraktiv løn, og ansættelsesforholdet sker i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og LC.

Ansøgning og yderligere info
Ansøgning bedes senest mandag 28. oktober kl. 9.00 sendt på mail: job@randersrealskole.dk
Mærkes ”Souschef” og sendes att. Hans Myhrmann.

Første samtalerunde bliver mandag 4. november. Dagen efter tilsender vi de udvalgte kandidater en profilanalyse, og 11. november afholder vi ”profilanalysemøder”, hvor kandidaterne får tilbagemelding på profilanalysen. Fredag 15. november afholder vi 2. samtalerunde, hvorefter den endelige kandidat udvælges.

Yderligere oplysninger om skolen kan du få her på vores webside, og konkrete spørgsmål vedrørende stillingen kan rettes til udviklingschef (kommende skoleleder) Hans Myhrmann på tlf. 8712 3230 eller mobil 2162 9463.

 

Randers Realskole    Fabers Allé 3    8900 Randers C    Tel. 8712 3230    Fax 8712 3238    info@randers-realskole.dk