Veldrevet og fremtidsorienteret virksomhed
Randers Realskole er en yderst veldrevet
privatskole. Vi er en fremtidsorienteret
virksomhed med styr på værdier, målsætninger
og økonomi. I øjeblikket er vi bl.a. igang
med en stor modernisering af skolen (
se billeder), - et af mange tiltag, der
skal sikre vores position på
uddannelseslandkortet også i fremtiden.
Som led i et ledelsesmæssigt
generationsskifte skal den nye souschef
indgå i et tæt samarbejde med skolelederen.
En hovedopgave bliver at sikre, at vi også
fremadrettet får udviklet optimale
kompetencer og undervisningsmiljøer med
afsæt i de unikke fysiske og organisatoriske
rammer, vi har. Det er en profil, vi til
stadighed skal forstærke og udbygge, da det
er en afgørende del af vores
forretningsgrundlag som privatskole og
virksomhed!
Din baggrund?
Perspektiver for stillingen...
Vi ved, hvor vi gerne vil hen, og hvilke
opgaver, der skal løses. Der er dog IKKE
tale om en traditionel
viceinspektørstilling, men om en stilling
som souschef i en virksomhed med god økonomi
og mange udviklingsmuligheder. Du kan derfor
have dit afsæt i mange forskellige brancher,
virksomheder eller institutioner.
En væsentlig del af arbejdsopgaverne er
således ikke bundet op på skolens daglige
drift, men ligger i en selvstændig,
initiativrig, udviklende, skabende, dynamisk
… interaktion med- og udvikling af de
ansattes kompetencer, selvforståelse, evne-,
vilje- og lyst til samarbejde, udsyn, drive,
etc. Denne opremsning af ord blot for at
beskrive mål og retning for disse
arbejdsopgaver.
Specielt i.f.t. lærergruppen er det
afgørende både at fastholde og forny de gode
og stærke pædagogiske kræfter, der allerede
i dag er et af skolens mest væsentlige
kendetegn – at igangsætte og vedligeholde en
positiv og selvforstærkende
”produktudvikling”.
Personaleudvikling
Den rette person har fokus på
personaleudvikling samt udvikling og
implementering af medarbejderkompetencer.
Skolen er i en stadig udvikling på alle
områder; fx undergår skolen som nævnt en
modernisering for omkring 30. mill. kr., der
også i fremtiden skal være med til at sikre
vores position på uddannelseslandkortet.
Når det nævnes her, er det fordi den
kommende souschef som personaleansvarlig
skal medvirke aktivt til udvikling og
implementering af kompetencer og
undervisningsmiljøer, der kan optimere
samspillet mellem skolens ”software”
(personale/undervisning) og dens ”hardware”
(de fysiske og organisatoriske rammer,
IT-muligheder m.m.).
Udadvendt i den
daglige drift
Der vil selvfølgelig også indgå en række
daglige driftsopgaver. Skolen har ca. 120
medarbejdere, og en overordnet strategi for-
samt koordinering og udvikling af de mange
årlige MUS-samtaler bliver i stigende grad
væsentlig for udvikling af skolen. Ved siden
af dette ligger mange ad hoc sparrings- og
udviklingssamtaler, overvejelser vedr. ny
skolereform - herunder implementering af nye
arbejdstidsregler - medvirken til
fagfordeling, budgetlægning og andre
centrale opgaver for skoleåret.
Alle daglige driftsopgaver tilrettelægger
vi ud fra dine konkrete kvalifikationer og
erfaring, og selvfølgelig i samspil med den
eksisterende ledergruppe. Udover daglig
kontakt og dialog med lærere, elever og
forældre vil den ny souschef også få en del
”udadvendte” opgaver i.f.t. skolens
samarbejdsparter og interessenter i
lokalområdet.
Medlem af
2-personers direktion
Randers Realskole arbejder som noget
utraditionelt for skoleverdenen med en
direktion. Læs evt. mere her
LINK. Arbejdsmæssigt betyder dette, at
du indgår i et tæt og reelt teamsamarbejde
med skolelederen. Du må derfor have
interesse for- og lyst til at være på
forkant med skoleudvikling i det politiske
og sociologiske spændingsfelt, som skolen og
andre privatskoler er i. Her foruden er det
vigtigt, at du har viden om- og interesse
for generelle områder som strategi,
udvikling og økonomi. Selve det
administrative område behøver ikke være din
stærkeste side. Her har vi i
administrationen i dag de kompetencer, vi
har brug for. Men generel viden på det
administrative område og specielt evnen til
at medvirke med analyse/fortolkning i
forhold til samme er til gengæld centralt.
Indkøringsperiode som led i
generationsskifte
Da det er en helt ny og ansvarsfuld stilling
på skolen, arbejder vi med en
indkøringsperiode på nogle måneder, hvor du
stille og roligt kan lære skolen, dine
kolleger og arbejdsopgaver at kende. Det er
vigtigt at få en god start, så du med afsæt
i kendskab til kulturen og organisationen
kan komme i gang med at opbygge
arbejdsområdet, overtage arbejdsopgaver fra
kolleger og sammen med den kommende leder
planlægge det ny skoleår 2014-15.
Indkøringsperioden har vi planlagt til at
foregå som en naturlig del af et igangsat
generationsskifte, hvor skolens mangeårige
leder Karsten Pedersen pr. august 2014
overlader roret til den ny ledelse. Læs mere
om generationsskiftet:
LINK (pdf i nyt vindue)
Personlige
egenskaber
Et succeskriterium er gode kommunikative
færdigheder, en vis solid robusthed og det,
man kalder en ”god udstråling”, så du kan
”samle folk”. Du må være ”relationsbevidst”
og have empati, evnen til at lytte, så man
føler, man bliver forstået. Disse egenskaber
skal så igen være kombineret med modet til
at træffe beslutninger, selv upopulære, og
kunne føre dem ud i livet. Endelig må du
være åben og ”bredsynet” samtidig med, at du
kan holde et skarpt og snævert fokus.
Uddannelsesbaggrund
Som nævnt tidligere er der ikke tale om en
viceinspektørstilling, og vi er meget åbne
over for din uddannelses- og
erfaringsmæssige baggrund. Det er dog
vigtigt, at du er positivt indstillet over
for lærerfaget og forstår dets store
betydning – også i et større samfundsmæssigt
perspektiv. Erfaring i ledelsessammenhæng
og/eller decideret lederuddannelse er en
fordel – men er ikke nødvendigvis afgørende.
Vi er også åbne over for at tilbyde en
lederuddannelse, hvis det skulle ønskes.
Ansættelse og
lønforhold
Ansættelse pr. 1. januar 2014. Vi tilbyder
en god og attraktiv løn, og
ansættelsesforholdet sker i henhold til
gældende overenskomst mellem
Finansministeriet og LC.
Ansøgning og
yderligere info
Ansøgning bedes senest mandag 28. oktober
kl. 9.00 sendt på mail:
job@randersrealskole.dk
Mærkes ”Souschef” og sendes att. Hans
Myhrmann.
Første samtalerunde bliver mandag 4.
november. Dagen efter tilsender vi de
udvalgte kandidater en profilanalyse, og 11.
november afholder vi ”profilanalysemøder”,
hvor kandidaterne får tilbagemelding på
profilanalysen. Fredag 15. november afholder
vi 2. samtalerunde, hvorefter den endelige
kandidat udvælges.
Yderligere oplysninger om skolen kan du få
her på vores webside, og konkrete spørgsmål
vedrørende stillingen kan rettes til
udviklingschef (kommende skoleleder) Hans
Myhrmann på tlf. 8712 3230 eller mobil 2162
9463. |