Teknologipagten: Præsentation og baggrund
Danmark har en samfundsmæssig udfordring i at vække en bredere interesse for science blandt unge – især piger.
På Randers Realskole arbejder vi allerede intensivt med science, men vi vil fremover stille endnu større krav til vores arbejde med at vække og fastholde pigernes interesse i de tekniske fag.
Vi har til dette formål søgt og fået bevilliget fondsmidler fra Teknologipagten. Midlerne skal bruges til at efteruddanne vores STEM-lærere i kønsinklusion – med hjælp fra Experimentarium samt Københavns Universitet.
Derudover vil vi påbegynde indretning af vores nye sciencegang og innovationsetage i vores nye faghus, så de rammer både piger og drenge.
Med “Teknologipagten” giver regeringen, erhvervslivet, uddannelsesinstitutioner, organisationer og andre aktører håndslag på at gennemføre projekter og aktiviteter for at styrke arbejdsstyrkens tekniske og digitale kompetencer og spore flere unge ind på STEM-uddannelser.