1969. Randers Real Atletik

41 års fantastisk dansk atletikhistorie

Randers Real Atletik startede i 1969 med elever fra Randers Realskole.

Det var de to ildsjæle Anna og Carl Emil Lange, der fungerede som ledere, trænere, tovholdere og inspiratorer på de fleste aktiviteter.

Med Randers Real Atletik blev der skabt en fantastisk historie i dansk atletik: Et skolebaseret atletikhold, der formåede at vinde bronzemedaljer i Danmarksturneringen i atletik – og som repræsenterede dansk atletik i Europa Cup for ungdomshold! Klubben vandt en række individuelle titler heriblandt ni danske senior mesterskaber i perioden 1982-1998.

Fra årsskiftet 2010/2011 gik klubben efter 41 år sammen med en anden randrusiansk atletikklub Randers Freja og blev Randers Atletikklub Freja. En stolt æra var slut.

John Schulz, formand for Randers Real Atletik, sagde i en pressemeddelelse om beslutningen bl.a.:

“Randers Real Atletik har været en fantastisk klub. Skabt af Anna og Carl Emil Lange. Den slags ledere ser man ikke mere. Og vi, der nu sidder med arbejdet i RRA, kan ikke yde det, Anna og Carl Emil har gjort i en menneskealder. RRA har været en unik klub med dyder, som vi meget gerne ser overført til Randers Atletikklub Freja efter nytår, et arbejde, der skal være med til at fremme atletikken i Randers for atleternes skyld.”

Carl Emil Lange. Foto: Randers Amtsavis / Lars Rasborg

Anna Lange. Foto: Randers Amtsavis / Lars Rasborg