Lyt til denne side med ReadSpeakerLyt

Finaledag i 7. klassernes innovationuge

Den store finaledag i 7. klassernes innovationuge blev endnu engang en stor succes.

Hele ugen havde eleverne arbejdet med at udtænke og skabe kreative idéer ud fra emnet ”Åben øjnene og se mulighederne”. På finaledagen pitchede eleverne for de 18 dommere, som valgte de tre bedste projekter til at pitche på scenen foran en fyldt hal.

Den ene gruppe var fra 7.A, der havde arbejdet med idéen om en madspilds-app.

Den anden gruppe var fra 7.B, der ved at tale med mere end 30 ældre mennesker havde opdaget et problem vedrørende toiletforhold i Randers midtby. Efter at have talt med teknisk forvaltning kunne de konstatere, at der mangler oplysninger herom. Derfor satte de sig for at lave et godt kort over toiletter (både fysisk og som app), og mere end 10 butikker har bekræftet, at de vil være med på det.

Den sidste gruppe fra 7.D havde udviklet en gryde med silikone omkring, så børn, ældre og handicappede undgår at brænde sig. Denne idé blev også udvalgt som dagens bedste af de 18 dommere, der alle var fra Netværk Randers og Krifa.

Ude i det gode vejr havde Djurslands Bank sørget for iskaffe og fredagsslik til både børn og voksne.

Tusind tak til alle elever, lærere og samarbejdspartnere for en fantastisk eftermiddag i innovationens tegn.

Se video nedenfor.