Elever med flere sprog

Flere sprog må ikke være en hindring

På Randers Realskole har vi familier med flere sprog – p.t. tyrkisk, russisk, svensk, engelsk, afghansk, kurdisk, bosnisk, albansk, polsk, fransk og hollandsk.

Vi arbejder målrettet med de udfordringer, som elever og familier med flere sprog kan have. Vi ved, at både kulturforståelse og gode sproglige kompetencer er fundamentet for en god uddannelse og et godt liv i Danmark. Vores målsætning er: At have flere sprog må ikke være en hindring for, at eleverne udvikler sig optimalt – fagligt, personlig og socialt.

Samarbejde med hjemmet

Randers Realskole er kendetegnet ved et godt og tæt skole-hjem-samarbejde – et forpligtende fællesskab, hvor skole og hjem arbejder sammen om den bedst mulige udvikling af elevernes evner og interesser. God læring for den enkelte elev er sammen med en konstruktiv kulturindsats et fælles ansvar for skolen og hjemmet.

Klik på billede nedenfor og download brochure på dansk, tyrkisk eller engelsk