VI VIL, KAN OG SKAL

Hans Myhrmann
Skoleleder

Danmarks største privatskole

Når vi skriver, at vi er Danmarks største privatskole, er det ikke, fordi det i sig selv er vigtigt at være størst. Men at være en stor og traditionsrig skole betyder, at vi kan tilbyde helt unikke faciliteter og muligheder.

Fuldt fokus på den enkelte elevs udvikling

Vi tilbyder læringsmiljøer med fuldt fokus på den enkelte elevs udvikling. Formålet er, at hver enkelt elev på bedst mulig måde udvikler sine evner og interesser og samtidig vokser personligt og socialt.

Vi har et klart mål

Randers Realskole er en privatskole. Som på andre privatskoler betaler forældre for, at deres børn går i skole her. For os betyder det, at vi har et MEGET klart fokus: VI VIL, SKAL OG KAN tilbyde noget andet, mere og bedre!

Høj faglighed og et fælles værdisæt

Høj faglighed er afgørende i vores værdisæt. Det samme er trivsel for den enkelte og respekt for hinanden. Dette værdisæt gælder i alle skoleaktiviteter.

Fokus på trivsel, sundhed og “skills”

Vi ser hver elev som et “helt menneske”, og derfor har vi fokus på trivsel som en nødvendig forudsætning for optimal indlæring. Sundhed, motion og “skills” er andre vigtige sider af det “hele menneske”, som har stor betydning for læring. Endelig gør vi en speciel indsats mht. motorik, syn og hørelse, og vi tilbyder en lang række fritids- og sportsaktiviteter.

Topmoderne faciliteter og bygninger

Vi optimerer løbende vores læringsmiljøer. I den forbindelse er alle faciliteter moderniseret, f.eks.:

• Indskoling og SFO i separate bygninger – i trygge og inspirerende rammer
  • Naturfagslokaler, der er helt up to date
  • Indeklima, der er reguleret mht. temperatur og frisk luft
  • IT-faciliteter, der er state of the art
  • Nyt musikhus, der skaber et levende musikmiljø
  • Unikke lokaler og faciliteter til Værksted og Design for 4.-6. klasserne
  • Kunststofbane i forbindelse med skolegården
  • ElitesportsCollege, der udvikler nogle af landets bedste talenter
  • 10. klasse, der er en reel start på en ungdomsuddannelse