Læsevejledning og ordblindhed

SENESTE NYT:

Vi har udarbejdet en ny brochure henvendt til mellemtrinnet med guide til, hvordan I som forældre spiller en afgørende rolle for jeres børns gode “læseliv”.

Læsevejledning – med til at skabe et godt læringsmiljø

Læsevejledning er et vigtig led i skolens fokus på at skabe optimale læringsmiljøer – et vigtigt led i at give eleverne så gode betingelser som muligt for positiv faglig udvikling.

Læsevejlederne rådgiver og vejleder kolleger, elever og forældre om læsning. Ud fra analyser af tests og prøver kan læsevejlederne guide lærerne med, hvordan de bedst muligt understøtter den enkelte elevs læring.

Elever, der har brug for ekstra hjælp, får undervisning af læsevejlederne, der også koordinerer og er et bærende element i forhold til videndeling og nye tiltag i forbindelse med læsning og læsevanskeligheder.

Ordblindhed – et fokusområde på skolen

Ordblindhed er et fokusområde på Randers Realskole. Vi arbejder dedikeret og målrettet for at udrede og hjælpe elever med ordblindevanskeligheder.

Ordblindhed gør hverdagen sværere, men det er muligt at flytte de grænser, ordblindhed kan sætte. Det kræver vilje og motivation fra elevens side og solid opbakning fra forældrene i en koordineret, fælles indsats med skolen.

Vi har udarbejdet en brochure, der beskriver vores strukturerede indsats på området. Klik på billedet for at downloade brochuren.