Praksisfaglig innovationsdag hos 7. klasserne

Kreativiteten blev sluppet fri hos vores ni 7. klasser til årets ”kuglebaneprojekt”, som har været en del af årsplanen de seneste år. Med samarbejde, praksisfaglighed og innovative idéer har klasserne skabt flotte kuglebaner af bæredygtige genbrugsmaterialer, hvor de har bygget og flot udsmykket de mange elementer til banerne.

Klasserne havde temaer for banerne som eks. jul, sportsbegivenheder, rejse gennem Europa, holdsport mm.

Dagen sluttede af med den store finale, hvor alle klasserne skulle vise deres bane frem for dommerne, der vurderede klasserne ud fra forskellige parametre: Banens håndværksmæssige kvalitet, funktionalitet, innovative og æstetiske niveau samt klassens pitch, hvor eleverne præsenterede deres baner og reflekterede over arbejdsprocessen.

Vinderklassen blev 7.I, der både havde været kreative samtidig med banens funktionalitet holdt højt niveau.

Tak for en super god dag 🙂

Se video og billeder nedenfor.