STEM-projekt: Ultrabit Live

Samarbejde, ordentlighed, engineering og DR ultra:bit LIVE var kodeordene, da 5.D på Randers Realskole gennem en hel skoleuge havde STEM (Science, Technology, Engineering og Math) på dagsordenen.

Gruppevis fremstillede klassen fem superdyr, der er sammensat af to danske dyrearter, hvis egenskaber sættes sammen til superevner gennem kreativitet og programmering med BBC ultra:bit.

Må vi præsentere vores fem superstjerner: Flagergeden, Bæverhønen, Marieørnen, Pindørnen og Spidsfalken, som alle skal konkurrere i DR ultra:bit LIVE torsdag d. 1. oktober.

Her dystes der med klasser over hele landet i sjove dueller med fokus på kodning, kreativitet og danske dyr. Endelig kårer Sofie Østergaard de ultimative superdyr, som vinder vilde præmier til klassen.

Og vi kan vist kun sige, at vi ALLE glæder os til dysten ☺

Se videoer og billeder nedenfor.

Bæverhøne

Begejstring (flagerged)