6. klasserne i Naturfagsmaraton

Alle vores 6. klasser har i den forgangne uge fordybet sig i naturvidenskaben. Traditionen tro har vi deltaget i naturfagsmaraton, og det blev som altid en sjov og lærerig oplevelse, hvor den store finaledag igen i år blev afholdt på Paderup Gymnasium.

Eleverne har arbejdet innovativt og kreativt med årets emner: Til vands, til lands og i luften. Herunder har opgaverne blandt andre været upcycling, klimasikring, energi og isolering, naturen omkring os og plastik i verdenshavene. Her har eleverne fået mulighed for at arbejde tværfagligt med både natur/teknologi, matematik, håndværk og design. Den praktiske tilgang til undervisning og læring er en vigtig del af Randers Realskoles visioner, hvor eleverne får omsat teori til praksis. Dermed får de også en bedre forståelse af den verden, de er en del af.

På den store finaledag har eleverne både skulle præsentere deres egenproducerede modeller af blandt andet fiskenet, skralderobotter, varmeisolering, vandalarmer og kraner, samt dyste i forskellige vidensopgaver.

I år løb Munkholmskolen med den samlede sejr. 6.B vandt dog to delopgaver, mens 6.D løb sejren hjem i stafetten. Godt gået allesammen.

Tak til arrangørerne fra Naturvidenskabernes Hus, og tak til Paderup Gymnasium, der igen i år lagde lokaler til arrangementet samt stillede kompetence elever til rådighed som hjælpere.

Se video og billeder nedenfor