Indskoling og mellemtrin: Sponsorløb for ukrainske børn

I dag har 500 børn fra Randers Realskoles indskoling og mellemtrin løbet påskeløb, som på vanlig vis er et sponsorløb, hvor de indsamlede midler går ubeskåret til et godt formål. I år har børnene besluttet, at pengene skal gå til hjælp for børnene berørt af krigen i Ukraine.

Løbet foregik på Skovbakken, og børnene havde på forhånd lavet “sponsoraftaler” med familie, naboer, venner o.s.v., der donerede et beløb til “deres barn” for hver enkelt løbet runde. I et typisk april-vejr, med strålende sol afløst af byger med sne og hagl, blev der løbet med stort engagement.

I løbet påskeferien får “sponsorerne” indbetalt det aftalte beløb, og herefter vil det samlede beløb blive offentliggjort. Til efterårets indsamlingsløb forventer vi igen at indsamle til FANT, dvs. Football for A New Tomorrow.

Se de gode videoer nedenfor.