4. kl. vindere ved årets sæbekasseløb på Østervold

4. klasserne gjorde rent bord

Tekst og billeder: Henrik Thorhauge

Igen i år stillede Randers Realskole med flere hold til årets Rotary Sæbekasseløb på Østervold.

Det er 6. år i træk, løbet afholdes, og nu er det efterhånden ved at være en integreret del af sommerunderholdningen på Østervold. Rotary Randers’ ønske er at lave en fundraisingsevent med det overordnede tema: “Børn hjælper Børn”. Dette sker primært igennem sponsorater fra lokale virksomheder, som til gengæld får deres navn/logo på en sæbekassebil, der bygges af de deltagende hold.

Det er holdets opgave at bygge deres egen bil udfra en GRATIS materialepakke, der udleveres til de deltagende hold. Holdene kan så derefter vinde hhv. 2.000/3.000/4.000 kr. til klassekassen eller 1.000 kr. for mest kreative bil.

I år gjorde 4. klasserne på Randers Realskole rent bord i deres aldersgruppe, idet 4.A vandt på både 1.+2. pladsen og 4.C fik 3. pladsen. Dermed har de samlet set fået 9.000 kr. til klassekassen – men vigtigst af alt så har de fået et fælles klasseprojekt, som de kan snakke længe og bredt om.

Udover at børnene har fået bygget en bil – i samarbejde med forældrene – så har der været et lille heppekor, og der blev lavet forældredag på Østervold med kaffe og mad til meget fornuftige priser. Aftenen sluttede af med en hyggelig grillaften sammen med børn og forældre.

9.000 gange tak til 4. klasserne og tillykke med det flotte resultat.
Jeg håber, I er klar til næste år igen

Se de festlige billeder og videoer.