53 førskolebørn i Aalborg Zoo

En super dag med lærerige oplevelser

Torsdag d. 24 maj drog 53 førskolebørn og voksne ud på eventyr – i det lækreste solskinsvejr med op mod 26 grader. Vi skulle på den årlige udflugtsdag, som denne gang gik til Aalborg Zoologiske Have.

Førskoleeleverne havde inden udflugten forberedt sig, og de ville nu undersøge, om alt det, de havde tegnet og lært, nu også passede med virkeligheden. Og det gjorde det heldigvis. Giraffens tunge var blå. Isbjørnens ligeså. Flamingoen er lyserød og kan stå på et ben meget længe. Papegøjer gentager IKKE alt, man siger, og pingvinerne er IKKE svære at kende fra hinanden. De har nemlig de flotteste forskelligfarvede luffesmykker på. Nu ved vi også, hvad dyrepasserne laver, når de ikke er sammen med pingvinerne.

Turen sluttede naturligvis ved iskiosken, hvor alle blev enige om, at is var det bedste værn mod overophedning. Herefter gik turen sydover mod SOF’en, hvor alle forældre var klar til at modtage deres meget glade og trætte børn.

Mvh Lars, Karina, Rikke, Mette og Dorthe

Se billederne nedenfor.