8. klasse: Let rumpen – og gør en forskel

Social innovation på skemaet

Under overskriften ”Let rumpen – og gør en forskel” har vores ni 8. klasser hele ugen haft social innovation på ”skemaet”.

En af de vigtige ideer bag disse innovative og “entreprenante” projekter er, at eleverne kommer ud af skolen og opsøger virksomheder, foreninger, institutioner osv. Samtidig er det et vigtigt pejlemærke, at denne kontakt bliver til ”rigtig kontakt” mellem mennesker.

Disse sociale tiltag har stor værdi for de mennesker, vi besøger – men i høj grad også for vores elever. Her har vi fantastiske eksempler (billeder) fra et plejehjem, en specialskole, besøg på Gaia-museum osv. Der er desuden blevet samlet penge ind via kagebagning, loppemarked, salg af æbleskiver, toasts, lotti osv osv. Formålet er bl.a. at samle støtte til et børnehospice i Rønde, der forventes færdigt i 2022.

Tak til vores meget aktive elever og vores engagerede kollegaer – og en særlig tak til alle samarbejdspartnere, der har hjulpet og støttet eleverne.

Se billeder fra de forskellige aktiviteter nedenfor.