9. klasse fællessamling 20. november

Anja Dal fra Ungekontakten har i dag holdt foredrag for skolens 9. klasser. Hun talte om unges udvikling – med et særligt fokus på forbruget af alkohol og hash ift. hjernens udvikling.

Anja talte til eleverne på en helt særlig måde, så koncentrationen var i top hele vejen igennem – også selvom der var plads til grin og skæve smil af Anja´s nogle gange udfordrende ordforråd. Ord som dopamin, sex, hash, små sure m.fl. fangede interessen, og vi er ganske overbevist om, at eleverne gik klogere herfra.

Desuden kårede vi vinderklassen fra 9. klasse-dagen. Klasserne var blevet vurderet på deres indsats på dagen, deres udklædning og klasselokalets udseende under spisning og gå-på-modet til dans og sang om aftenen. Alle lærerne har givet deres besyv med og vinderen af kagemanden blev: 9.B. Tillykke 🙂

Slutteligt opfordrede vi eleverne til at bruge reflekser på tøjet og gode lygter på cyklen til og fra skole. De unge mennesker er meget svære at se i deres mørke tøj – især når det regner.

Se billederne nedenfor.