Fantastisk afslutning på innovationsprojektet i 7. klasserne

Social innovation – et superspændende projekt

Efter at have arbejdet intensivt den sidste uge blev torsdag et brag af en “finaledag”, hvor eleverne “pitchede” (præsenterede) deres ideer omkring social innovation. Innovationsprojektet, der har haft titlen “Let rumpen – gør en forskel”, har været et supergodt projekt, der virkelig har formået at engagere eleverne.

Der var samlet ikke mindre end 500 mennesker – 200 elever fra de otte 7. klasser samt mange forældre og personer fra skolens netværk. Der var inviteret 16 erhvervsfolk, der som dommere skulle bedømme elevernes præsentationer.

Tak til eleverne for den meget aktive deltagelse i projektet, tak til forældre og øvrige i netværket for at støtte op omkring processen. Også tak til engagerede lærere og vores tovholdere, Tina Simonsen, Mette Søndergaard og Jan Brøndum.

En speciel tak til de mange dommere, der brugte eftermiddagen på at tale med vores unge innovations-talenter.

Scroll ned og se videoer og de mange billeder, der i høj grad også ”fortæller historien”.

Fokus på innovation og dannelse er et væsentligt element i vores strategiplan, og som vi tidligere har skrevet (LINK), har lærerne de sidste halvandet år været på forskellige kurser for at lære om innovative processer.

Eleverne går rundt til de 16 dommere og præsenterer deres projekter

Nominering af vinderprojektet og præmieoverrækkelse