Lyt til denne side med ReadSpeakerLyt

Augustus fik fornem finalepris i Unge Forskere

23.-25. april stod programmet på andet end almindelig skole for Augustus fra 5.C. Her deltog han nemlig i finalen ved Unge Forskere, der blev afholdt i Øksnehallen i København.

Augustus imponerede med sit innovative projekt, hvor han anvender havregrød og halm som bæredygtig erstatning for hård plast. Ikke mindst hans evne til at formidle sin viden, projektet og processen bag gjorde stort indtryk, og ved præmieoverrækkelsen i Imperial modtog han både Lundbeckfondens formidlingspris junior samt 4. pladsen i kategorien Life Science for junior. Stort tillykke!

Vi er meget stolte af Augustus, som er en fantastisk repræsentant for Randers Realskole og et klart bevis på alt det, vi gerne vil stå for – at vi kan være med til at udvikle unge mennesker, som kan være med til at gøre en forskel i fremtiden med fokus på bæredygtighed og samfundsansvar

Tak til Augustus’ mor og familie for stor opbakning til projektet gennem hele processen. Også tak til Preben Sørensen, lærer og naturfagsansvarlig på Randers Realskole for at repræsentere skolen og støtte Augustus på den store finaledag.

Onsdag morgen var han allerede klar til almindelig skoledag igen, og her blev han hyldet i klassen af kammeraterne, samt skoleleder Hans Myhrmann og udviklingschef Christian Møller, som var forbi med flotte ord til Augustus og  flødeboller til hele klassen.

Se videoer og billeder nedenfor.