Lyt til denne side med ReadSpeakerLyt

Børn deler julegaver med børn

I samarbejde med Randers Bibliotek og Mødrehjælpen har vi og ikke mindst vores elever doneret gaver til økonomisk trængte familier. Vi er blevet inspireret af en skole i Aarhus og af vores egne 8. klasser, der samlede ind i sidste uge, hvor de have social-innovation/”Let Rumpen og gør en forskel”.

Ikke alle har mulighed for at fylde gulvet under træet med gaver. Derfor har vores elever og deres familier været i gemmerne og finde gode genbrugsgaver i fin stand, som de har pakket flot ind, og som nu kan bringe glæde hos andre børn.

Det har været en stor succes, og vi har indsamlet mange hundrede gaver i ugen op til jul. Gaverne har vi leveret hos Randers Bibliotek, hvor familier kan gå forbi og vælge en gave. De gaver, der ikke bliver afhentet, bliver doneret til Mødrehjælpen, så vi sikrer os, at genbrugsgaverne går til det gode formål. Biblioteket har også givet nogle af gaverne videre til Bysekretariatet, der bruger gaverne til deres arrangementer.

Tak for opbakningen til dette gode projektet, så vi sammen har kunnet gøre en forskel og sprede juleglæde til andre – og tak til Randers Bibliotek for det gode samarbejde.

Se billederne nedenfor og hør interviewet på radio ABC med udviklingschef Christian Møller.

Interview på Radio ABC med udviklingschef Christian Møller: