Elever og lærere fortæller om BIPE

En af skolens undervisningsmæssige mål er at integrere det “nye” – dvs. innovation, entreprenørskab og praksisfaglighed – med vores stærke traditioner for struktur, kontinuitet og systematik. Det er en kobling, hvor der skabes en helt ny og spændende synergi. Læs mere om skolens fokus på innovation, dannelse og praksisfaglighed.

Se de to videoer nedenfor, hvor både elever og lærere fortæller om BIPE (billedkunst, innovation, praksisfaglighed og entreprenørskab).

Eksempel på BIPE-projekt i 7. – 8. klasse

Malou Nymann Dyhr, Asta Rasmine Krebs og Marie Krista Fodgaard Frandsen fortæller om faget BIPE ved deres afsluttende årsudstilling i 8. klasse. Pigerne og resten af 7. og 8. årgang lærer at kommunikere egne budskaber ud gennem idegenerering og eksperimenterende tilgange i billedkunstfaget.

De arbejder med hænderne i billedkunstlige udtryksformer, Maleri/Tegning, Skulptur, Collage, It og medier. De prøver idéer af, samler erfaringer, kasserer og prøver nyt af, indtil de rammer det ønskede udtryk.

3 BIPE-lærere fortæller

Tre BIPE-lærere, Mette Søndergaard, Anemette Høj Haslund og Jan Brøndum, fortæller om, hvordan der arbejdes med billedkunst, innovation, praksisfaglighed og entreprenørskab.