Offentliggørelse af nyt kunstværk: Ta’ hånd om

Eleverne på 6. årgang har arbejdet med innovation og billedkunst med ”De fire dimensioner” som ramme. De fire dimensioner er: Kreativitet, Handling, Omverdensforståelse og Personlig indstilling. Opgaven var særdeles tidsaktuel: ”Skab et kunstværk, der passer til coronatiden”.

Eleverne har været inspireret af kunstner Tina Kallehave, der bor i København, men er tidligere elev fra Randers Realskole. Der var mange mange flotte bud på kreative værker, men til slut var der ikke tvivl om, hvem vinderen var: 6. C vandt med et værk, der bl.a. indeholder 1.500 håndaftryk af skolens elever og medarbejdere. Den vindende gruppe af elever, der fik æren af at pitche overfor elever, lærere og skolens ledelse, var: Clara, Victoria, Linus (var syg og derfor ikke med på billedet) samt Niels Erik. Det gjorde de på imponerende vis, hvad I kan se på video nedenfor. Tak til jer.

Der var desuden taler fra skoleleder Hans Myhrmann, de initiativrige lærere, Tina Simonsen og Stine Aaquist. Afslutningsvist var der tale fra Tina Kallehave, der var både rørt og stolt over, at hun havde været med til at inspirere vores elever.

Se billeder og videoer nedenfor.