Finale i DBU Ultra Skolepokalen

Torsdag 25. april venter der Randers Realskole en stor oplevelse, når vores seje fodboldpiger skal spille finale i DBU Ultra Skolepokalen mod Københavns Skole og Idrætsakademi. Kampen spilles på det store stadion Nature Energy Park og sendes direkte på DR1.

750 elever og deres lærere tager med som heppekor
Her fra skolen sender vi et stort heppekor afsted, når 750 elever og lærere fra 7.-9. klasse tager til Odense for at bakke vores piger op. Hjemme på skolen laver vi et fedt storskærmsarrangement i hallen, hvor vores 0.-6. klasser vil se kampen sammen, så vi alle kan følge pigernes spændende finale.

ElitesportsCollege, Tradium, Randers Kommune, eliteklubberne…
Vi er naturligvis enormt stole over finalepladsen til vores fodboldpiger – men det vi er allermest stolte over, er, at de her piger er endnu et bevis på, at vi har et fantastisk samarbejde mellem Randers ElitesportsCollege og byens eliteklubber, foreninger, Tradium og Randers Kommune. Vi løfter i flok og skaber unikke muligheder og tilbud for vores idrætsglade børn og unge. Imponerende er det også, når man ser på holdkortet, hvor hele otte spillere går i 7. klasse – det er dermed et ungt hold, vi sender i finalen, hvilket også betyder, at vi forhåbentlig også i de kommende år kan stille et stærkt hold.

Randers Q er det nye samarbejde
Randers Q og pigefoldbold er et relativt nyt kapitel i byens idrætshistorie, men har på rekordtid etableret sig som en stærk klub med mange fodboldglade medlemmer. Ikke mindst har de en super seriøs organisation, der er nemme at arbejde sammen med. Vi er glade for samarbejdet, hvor vi tilbyder at kunne kombinere seriøs skolegang med seriøs træning – herunder vores to ugentlige morgentræninger.

Finale på Nature Energy Park i Odense
Nu skal pigerne høste frugterne af det hårde arbejde, når de skal spille finale på Nature Energy Park i Odense. Der venter uden tvivl en kæmpe stor oplevelse ikke kun for pigerne men også for de 750 elever og lærere fra vores 7.-9. klasser, vi sender til Odense for at heppe. Det er nemlig også noget af det, sport kan, – det vigtige fællesskab og store oplevelser.

Kampen fløjtes i gang kl. 12.20 og kan følges direkte på DR1. Der er gratis adgang på Nature Energy Park.

Se annonce og billeder nedenfor og lyt til interview med Malou Danielsen fra holdet her: