Fyraftensmøde vedr. ordblinde mandag 18. marts

Læsevejleder og projektleder

Hør interviewet med Mette Søndergaard i Radio ABC 15. marts 2019

Overlevering til ungdomsuddannelserne

Mandag d. 18/3 kl. 17-18.30 holder vi vores vigtige overleveringsmøde for vores unge ordblinde i 9. og 10. klasse, samt kommende elever til 10. klasse efter sommerferien og forældre. Her skal de møde læsevejledere og studievejledere fra Paderup Gymnasium, Statsskolen, Randers HF&VUC samt Tradiums uddannelser HHX, HTX og EUD. Desuden vil de møde seks unge ordblinde, der går på gymnasiet nu og en lærerstuderende, som vil fortælle om, hvordan de har tacklet udfordringerne.

På mødet er der oplæg om, hvad det vil sige at være studerende på en ungdomsuddannelse, om hjælp og vejledning på studierne, og helt centralt er, at de unge og deres forældre hilser på deres nye læsevejleder/studievejleder/leder, skaber en relation og får udvekslet vigtige oplysninger!

Projektet skal næste år foldes ud til hele kommunen
UU-Randers (Ungdommens Uddannelsesvejledning) er med til mødet på mandag som vigtige medspillere. Vi skal trække på vores erfaringer fra projektet og lave en model, som kan iværksættes for alle skolerne i kommunen til gavn for alle ordblinde på vej til en ungdomsuddannelse.