Fyraftensmøde 28. januar: Skilsmisse

En øjenåbner om familielivet – ikke kun for ‘skilsmisseramte’!

Birgitte Dejgaard er advokat, familieterapeut og konfliktmægler, og har arbejdet med skilsmissen i forhold til både børn og voksne i mere end 20 år i Statsforvaltningen, Center for Familieudvikling og som familieretsadvokat.

Læs mere om Birgitte Dejgaard her: birgittedejgaard.dk

Invitation til et foredrag med Birgitte Dejgaard

En skilsmisse er næsten altid en stor omvæltning i en familie – for både børn og forældre, men også bedsteforældre og venner.

Randers Realskole inviterer derfor alle interesserede til et foredrag med Birgitte Dejgaard, som vil sætte nye vinkler på de udfordringer, både børn og voksne møder ved en skilsmisse. Kom og bliv klogere på en familiesituation med almengyldige menneskelige og sociale aspekter, som alle bør vide noget om – også selvom man ikke selv står foran eller midt i en skilsmisse. Tag gerne bedsteforældre, søskende, venner med til foredraget!

Birgitte Dejgaard kommer bl.a. ind på følgende temaer:
• Hvordan reagerer de voksne på skilsmissen
• Hvordan kan forældrene komme til at samarbejde og kommunikere konstruktivt
• Hvordan børn og unge reagerer på skilsmissen
• Hvordan kan vi som voksne bedst muligt støtte børnene, så de ikke ”betaler prisen”

Fyraftensmødet afholdes mandag d. 28. januar 2019
kl. 16.30-18.30 på Randers Realskole

Der vil undervejs være en kort pause, hvor skolen er vært for et let traktement.

Erfaringer viser, at forældre bliver bedre til at samarbejde, når de har fået en forståelse for skilsmissen som en brudproces for både børn og forældre!
Børn har brug for ekstra støtte og omsorg i en periode, hvor man som forældre selv er slået ud af kurs. Det vil er derfor en rigtig god idé at trække på familiens netværk. Det bliver meget nemmere at hjælpe, når man forstår de processer, der er på spil og får konkret hjælpeværktøj.

På Randers Realskole har vi i mange år afviklet samtalegrupper for elever, hvis forældre er blevet skilt, og dette foredrag skal også ses som led i dette løbende tiltag. Læs på denne side mere om samtalegrupper

Tilmelding inden 24/1 til arrangementet på jan@randersrealskole.dk