Innovationsfinale juni 2024

Hele sidste uge arbejdede vores 7. klasser dybdegående med innovation og entreprenørskab under emnet ”Åben øjnene og se mulighederne.” Her var især bæredygtighed og social ansvarlighed overskriften for mange af de spændende projekter, hvor eleverne blev opfordret til at indtænke ESG/bæredygtighed.

Ugen kulminerede i fredags med den store finaledag, hvor eleverne udstillede og pitchede deres kreative projekter for 24 erhvervsfolk fra Netværk Randers, der var dommere i innovationskonkurrencen. Uden for hallen var der hyggelig sommerstemning med pølser på grillen, og Djurslands Bank sørgede for lækker iskaffe og kildevand.

En stor tak til vores medarbejdere og vores tovholdere for en hel ekstraordinær indsats i ugens løb. Disse store projekter er kun mulige, når vi alle løfter i flok.

Tak til de over 300 forældre, bedsteforældre og søskende, der kom og oplevede finalen. I var – sammen med Bo Ørris Nielsen, der styrede slagets gang – med til at skabe den helt rette stemning. Tak til Netværk Randers og de mange dommere. Tak til Djurslands Bank, der altid er friske på at ”lege med”, når vi har arrangementer på skolen.

På Randers Realskole har vi stor erfaring med tværfaglige innovationsprojekter – vi oplever altid, at eleverne får stort udbytte af denne arbejdsform. Projekterne er ofte i samarbejde med Fonden for Entreprenørskab.

Se billederne nedenfor.