Innovationsprojekter i 8. klasserne

Innovation med kreativitet, omsorg, glæde, læringslyst…

Det har været en meget anderledes og også hektisk uge for 8. klasserne. Der har stået innovation på skoleskemaet, og det har bragt alle eleverne langt udover de normale skolerammer: Med masser af liv, opfindsomhed, medmenneskelighed, følelser, teori og praksis i smuk forening.

Vi hverken kan eller skal remse alle aktiviteterne op, men for de enkelte klasser gælder: 8.I har haft besøg af krigsveteraner og kastet lys på en fantastisk indsats (se iøvrigt skærmbilledet fra mobil af nogle af reaktionerne fra veteranernes eget netværk – ganske rørende feedback!). 8.G har besøgt Kollektivhuset. 8.F har været på Søndervangsskolen.

8.C var på på plejehjemmet Møllevang. 8.D og 8.B har været i Sct. Peders kirke og har arbejdet med hjemløse. 8.A har besøgt Børnehuset i Stevnstrup. 8.H har besøgt Vesterbakkeskolen. Endelig har 8.E arbejdet med indsamlingsevent til Randers FC’s kamp i lørdags (omtalt tidligere på vores FaceBook-side).

Om de har fået lettet rumpen og gjort en forskel? Mon ikke! Der er ingen tvivl om, at de alle er blevet en anelse mere livskloge og indsigtsfulde, og det pynter bestemt på et livs-CV 🙂

Se billeder og videoer (vlogs)

Video blogs

Billeder