Jens Madsen stopper på skolen efter 41 år

Opdatering:

Den Kongelige belønningsmedalje til Jens Madsen

Jens Madsen har fra Hendes Majestæt Dronningen modtaget Den Kongelige belønningsmedalje.

Medaljen modtager Jens Madsen som en flot anerkendelse af hans 41 år på Randers Realskole.

Belønningsmedaljen blev overrakt af skoleleder Hans Myhrmann i forbindelse med sommerafslutningen på skolen fredag eftermiddag, hvor der var taler og stående klapsalver til Jens, der har ydet en formidabel indsats for skolen.

På billeder ses Jens med medaljen flankeret af skolens formand, Dorthe Østerby og skoleleder, Hans Myhrmann.

Se Amtsavisens portræt af Jens Madsen neden for de 3 seneste billeder vedr. belønningsmedaljen.

Efter 41 år stopper Jens Madsen på Randers Realskole, og i den forbindelse er han blevet portrætteret i Randers Amtsavis – se link nedenfor.

Jens Madsen er i ordets bedste forstand en fagpersonlighed, og han har siden 1980 stået for udvikling og gennemførelse af en lang række innovative matematik- og naturfagsprojekter, der spænder fra indianertipier, jagtture og naturfagsmaraton til LEGO-Education center, robotter og rumforskning – ofte med selvlavede undervisningsmaterialer.

I mange år har Jens været en samlende figur omkring udviklingen af naturvidenskabelige forhold fra 0.-10. klasse på Randers Realskole og i Randers Kommune, og igennem adskillige år har Jens været central i ideudvikling og opbygning af konceptet og ”brandet” sciencecamp.randers.dk – til glæde for alle naturfagsinteresserede elever i kommunen.

Link til artikel i Randers Amtsavis

I april 2017 modtog Jens Novo Nordisk Fondens Naturfagslærerpris, der udover den store ære består af et beløb på 250.000 kr. Heraf er de 50.000 kr. en personlig hæderspris, og de 200.000 kr. tilfalder skolen og skal anvendes til udvikling af den naturfaglige undervisning.