Kloge hænder: 8. klasserne i brobygning på Tradium

8. klasserne har hele uge 6 været i brobygning på Tradiums erhvervsuddannelser. Her har de prøvet kræfter med fagretningerne STIL, MAD, BYG og TEK, hvor de har skullet bruge både hoved og ikke mindst hænder til at mure, bygge, svejse, vaske hår og lave mad.

Eleverne har i ugens løb dokumenteret deres læringsprocesser gennem fotos, billedkunst og redigering. Fredag afsluttede eleverne forløbet med en flot fotoudstilling, hvor de præsenterede forløb og billeder for både lærere, ledelse og hele 7. årgang.

Fokus på praksisfaglighed
Brobygningen spiller en vigtig rolle i vores store fokus på praksisfaglighed, hvor eleverne får mulighed for at arbejde praktisk og innovativt samt udforske de håndværksmæssige fag. Forløbet er en del af vores praksisfag BIPE, som 8. årgang skal til afgangsprøve i til sommer.

Det har været en sjov, udfordrende og lærerig uge, hvor eleverne har fået stor indsigt i de håndværksmæssige fag. Nogle elever har virkelig ”shinet” med hænderne, og vi håber, at vi har været med til at åbne elevernes syn for de forskellige erhvervsuddannelser, når de på et tidspunkt skal vælge deres fremtidige retning.

Tak til Tradium og alle lærerkræfterne
En stor tak til Tradium og deres faglærere for det store engagement, de har udvist i ugens løb. Ikke mindst en stor tak til alle lærerne på Randers Realskole, som har arbejdet intensivt for at ugen har kunnet forløbe så flot.

-> Læs mere om vores fokus på innovation og praksisfaglighed

Se video og billeder nedenfor.