Kom-godt-igang for kommende 7. klasser

Et vigtigt led i trivselsarbejdet inden skolestart i nye 7. klasser

Mandag eftermiddag var 125 spændte og forventningsfulde kommende 7. klasseelever på besøg på Randers Realskole til vores kom-godt-i-gang-arrangement. Programmet bød på en blanding af aktiviteter, teambuilding-opgaver og information.

Kom-godt-i-gang er et led i det trivselsarbejde, som starter allerede inden skolestart for de kommende 7. klasser. Der er samtaler i efteråret, informationsaften på skolen for elever med interesse for elitesport i februar måned, klassemøder for kommende elever og forældre i maj måned og umiddelbart efter sommerferien trivselsdage for de nye klasser efterfulgt af forældremøder med fokus på trivsel og information om det kommende skoleårs årsplaner.

Afstemning af forventninger giver ro i maven

Vi ved at gensidig forventningsafklaring giver ro i maven for både forældre og elever i forbindelse med et skoleskifte, og at trivselsarbejde både inden skolestart og i skoletiden giver gode relationer og glade og trygge elever.

Når skoleåret starter til august vil de 125 nye elever blive ”blandet” med de nuværende 100 elever i skolens 6. klasser. Alt i alt ni kommende 7. klasser.

Se videoer og billeder nedenfor.